Atletiškas vyras bei dailių kūno formų moteris nepastebėti neliks niekada: vieni žavėsis, kiti pavydės, o kažkas ims sukti galvą, kur slypi šio grožio paslaptis. Mąstymas, jog tai – motulės gamtos dovana, dažniausiai tėra tinginių pasvarstymas. Aišku, daliai žmonių „maisto neėjimas į kūną“ – genetiškai užprogramuotas, tačiau ir tai turi savo ribas. Nuolatinis sėdėjimas ant sofos apsikabinus bulvių traškučių dubenį, savaime suprantama, padaro savo. Norint turėti gražų kūną, būtinos kompleksinės pastangos: pakankamas fizinis aktyvumas, subalansuota mityba bei tinkami papildai. Būtent papildai lieknėjimui sulaukia daugiausia diskusijų. Vieniems tai prilygsta stebuklui: nieko nedarai, o kilogramai akyse garuoja! Tuo tarpu kiti, sukiodami pirštą prie smilkinio, kategoriškai teigia,  jog lieknėjimui skirti papildai – tik iš naivių, viltį praradusių storulių pasipelnyti bandančių verslininkų apgavystė. Kaip yra iš tikrujų?

Lieknėjimo papildai pritaikyti moterims
Patys geriausi papildai lieknėjimui

Viskas, kas naudojama laiku ir vietoje, atneša teigiamą poveikį. Papildai lieknėjimui – ne išimtis. Toliau pateikiamos pagrindinės taisyklės, kurių reikėtų vadovautis visiems, nusprendusiems leistis kelionėn gražesnio kūno link.

  • Sprendimas lieknėti turėtų būti pagrįstas suvokimu, jog teks visam laikui pakeisti savo gyvenimą. Papildai lieknėjimui tėra priedas prie fizinio krūvio bei taisyklingos mitybos. Pastarieji, priklausomai nuo rūšies, gali būti skirti saldumynų poreikio mažinimui, medžiagų apykaitos greitinimui, riebalinio sluoksnio „deginimo“ bei energijos kiekio sporto metu didinimui ir panašiai. Nėra „stebuklingos“ tabletės, be pastangų atnešančios stulbinamus rezultatus.
  • Maisto papildus, skirtus lieknėjimui, derėtų pirkti ne susiviliojus mažos kainos pasiūlymu ar eiline „eks storulio“ sėkmės istorija. Geriausia konsultuotis su dietologu ar sporto treneriu, galinčiu patarti, kokios medžiagos reikalingos konkrečiu atveju. Nenorintiems papildomų išlaidų arba tiesiog nusprendusiems mažinti svorį savarankiškai, rekomenduojama bent teoriškai susipažinti su kiekvienos medžiagos, įeinančios į lieknėjimo papildų, sudėtį. Tadaa lengviau nuspręsti, ar reikalingi kompleksiniai papildai lieknėjimui ar vienas konkretus preparatas.
  • Negalima pirkti jokių papildų iš neaiškaus tipo, užkalbinusio jus gatvėje ir pasiūliusio įsigyti stebuklingą preparatą už neįtikėtinai žemą kainą! Čia svarbus ne tik faktas, jog kaina atitinka kokybę: neaiškios sudėties maisto papildai gali ne tik neatnešti laukiamo rezultato, bet pakenkti sveikatai. Pasitikėti galima tik sertifikuotą produkciją siūlančiais pardavėjais.

Faktą, jog sveikata – brangiausias turtas, dalis žmonių, deja, supranta per vėlai. Atrodo, jog jaunystė yra dar per ankstyvas laikas tuo susirūpinti, o metams bėgant paprasčiausiai tam nebelieka laiko. Aktyvus gyvenimo būdas, subalsansuotas poilsio režimas, pilnavertė mityba ir maisto papildai – tiek nedaug reikia, jog puoselėtume savo sveikatą. Beje, pastarieji gali būti pelnytai vadinami „gelbėjimosi ratu„: kai organizmui trūksta tam tikrų medžiagų ir dėl to sutrinka atitinkamų sistemų funkcionavimas, tinkamai parinkti papildai atstato balansą.

Maisto papildai – tai tam tikrų, organizmui reikalingų medžiagų šaltinis, skirtas mitybos vertei padidinti. Netinkamo laiko vartoti pastarųjų nėra – jų poreikis aktualus ir vaikui, ir suaugusiam. Kokios aplinkybės lemia maisto papildų vartojimo būtinybę?

Ydinga mityba. Faktas, jog Lietuvoje, prieš tai neturėjusioje didelių problemų dėl antsvorio, paskutiniu metu nutukusių asmenų skaičius ėmė augti žaibiškai. Natūralu, jog tokiame maiste nėra organizmui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų. Maisto papildai – pagrindinis šaltinis pastarųjų poreikiui patenkinti.

Netinkamas gyvenimo būdas. Per mažai judate? O gal priešingai – dirbate itin sunkų fizinį darbą? Patiriate nuolatinį stresą ir neturite pakankamai laiko pailsėti? Be kavos neįsivaizduojate nei dienos, o ir alkoholis nėra tabu? Tai – dažno šiuolaikinio žmogaus kasdienybė, atnešanti žalingą poveikį sveikatai. Dėl šių rizikos veiksnių pastebimai išauga antioksidacinių medžiagų, vitaminų ir mineralų poreikis. Efektyviausias būdas jų gauti – vartoti maisto pakaitalus. Neišimtis su žmonėmis kurie nori numesti efektyviau svorį, tam rinkoje yra sukurtų papildų, skirtų padėti sulieknėti.

Ir daržovės – ne visagalės. Daržovės ir vaisiai vitaminais bei mineralais turtingiausi sezono metu, žiema ir pavasarį naudingųjų medžiagų kiekis ženkliai sumažėja. Termiškas apdorojimas mažina maisto biologinę vertę. Negana to, kai kurių medžiagų kiekis vaisiuose ir daržovėse yra toks mažas, jog žmogaus organizmo poreikių patenkinti negali.

Ligos ir vartojami medikamentai. Sergančio žmogaus organizmas dažnai nustekenamas – išsenka vitaminų bei mineralų atsargos. Kai kurie vartojami vaistai taip pat turi tokį šalutinį poveikį, tad po pastarųjų kurso maisto papildus vartoti būtina.

Maisto papildai būtini visiems, tačiau labiausiai susirūpinti turėtų asmenys, suvokiantys, jog jų propaguojamas gyvenimo būdas bei mityba nei iš tolo neprimena sveikatos puoselėjimo.